torsdag 22. september 2011

Jacobsbloggen flytter til Ecuador

Da er alt jeg eier solgt eller kastet. Jobben er sagt opp og eiendomsmekler´n har fått nøklene til kåken. Det som gjenstår, mitt kjødelige legeme, er forflyttet til Ecuador på permanent basis. Akkurat i tide i før høststormene.

Og det gikk overraskende greit. Jeg hadde kanskje gråten i halsen da godstolen ble sendt på dynga og underlig var det å se bøkene toge ut. Tegneseriesamlingen min er lagt ut for salg hos en forhandler i Oslo. De øvrige trykksakene er i besittelsen til en vandrende kremmer.

Mange har spurt  hva jeg skal gjøre i Ecuador.  Jeg skal selvfølgelig blogge! Men da vil det skje mest på mitt nyopprettede domene vivaecuador. Dette skal nemlig bli den store ecuadorguiden. Alt du kan tenke deg og særlig det du ikke kan tenke deg å vite om Ecuador skal stå her. Kanskje vil det også finnes litt om hvordan det er å være meg i Ecuador.

Men hva med Jacobsbloggen? Jo,  Jacobsbloggen består. Jeg har riktignok ikke lenger mitt lager av referanseverk, men det meste kan etterhvert googles. Jeg vil fortsatt se filmer. Kanskje noen venner kan sende meg bøker. Og tegneseriene er lagret i hukommelsen. På avstand ser man også ting i et annet lys og står i større fare for å utttrykke noe originalt.

Kunstverket over bærer tittelen "Jacobsbloggmannen" og er en gave fra tidligere kolleger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar